Mannagrynspudding

Idag har jag testat göra mannagrynspudding, som en variation på mannagrynsgröt som jag brukar äta när jag har ont i magen. :) Jag hoppades att det skulle smaka som Mannafrutti men det gjorde det tyvärr inte.

Recept:

  • 2,5 dl mjölk (eller sojamjölk)
  • 2 msk mannagryn
  • 1/2 tsk salt

Koka ihop detta till en gröt.

Puddingen:

Vispa i 1 ägg till gröten och tillsätt 1/2 dl socker. Häll blandningen i en ugnsform och grädda i 200 grader i cirka 30 minuter.



Servera med sylt.



(Jag tror att den kan vara godare kall så jag ska prova senare när den har svalnat.)

Kommentarer
Postat av: Diana

Haha, vem har tålamod till att låta nåt sånt smarrigt svalna? ;)

2010-06-22 @ 17:01:35
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Diana

Sv: Jag gillade inte den kemiska banansmaken som var i såsen... Men jag skulle ju kunna beställa med vanlig chokladsås. Hmmm.

2010-06-23 @ 10:08:36
URL: http://decdia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0