Sirapskakor

Jag såg för några dagar sen att man kan vinna boken Söta saker på Theresias blogg. Och jag vill ha den massa massa mycket. :D Så därför valde jag ett av hennes bloggrecept att göra, sirapskakor. :)




Receptet kopierat från bloggen Söta saker:

100 gram smör
1 dl socker
1 msk vaniljsocker
2 msk sirap
1/2 tsk bikarbonat
2 – 2 1/2 dl vetemjöl

Blanda smör och socker (det går bra att använda flytande smör om man vill). Rör i sirap och vaniljsocker och sist vetemjölet blandat med bikarbonat. Känn efter hur mycket mjöl som behövs för att degen ska gå att forma. Rulla till strängar och platta ut till en centimeters tjocklek på smord plåt. Grädda i 175 grader i cirka 15 minuter. Skär i sneda remsor och låt svalna.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Gillar verkligen dina recept ! Jag är själv jätteintresserad av matlagning, inte främst bakning dock. Din blogg sparar jag, för framtida inspiration till mat och gott ;D

2010-11-29 @ 21:50:39
URL: http://johannaei.blogg.se/
Postat av: Filippa H.

Åh, det var en av mina favoritkakor när jag vara liten :) bakade alltid det när man skulle baka och ta med sig något till klassen!

2010-12-08 @ 21:42:43
URL: http://mitt-stora-koksaventyr.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0