Capuccinomuffins med marshmallowfluff

En av mina favoritmuffins är capuccinomuffins! Och de är väldigt enkla att göra, man byter bara ut mjölken i muffinsrecept till kaffe istället. :D Denna gång testade jag även att ha i smält choklad i smeten och det blev supergott.



Recept:
100 gr smält smör
50 gr smält blockchoklad
1 dl socker
1 dl kaffe
1 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
3 dl vetemjöl

Ett mumsigt fenomen jag hört att man kan köpa i affärer hittade jag recept på hos Cupcakesfluffan MARSHMALLOWFLUFF :D och bestämde mig för att prova, så receptet på detta hittar du hos henne. ^^

Kommentarer
Postat av: Lionkingisthesh

Jag förstår inte hur du kan baka så många godsaker och fortfarande vara så smal X_x

2010-10-24 @ 22:19:44
Postat av: Sabina

Lionkingisthesh : Löjligt bra ämnesomsättning xD

2010-10-25 @ 05:45:50
URL: http://sabinabakar.blogg.se/
Postat av: Filippa H.

Smart idé med kaffet! Ganska självklart egentligen kansek, men jag har aldrig tänkt p ådet faktikst! Fina de blev, muffinsen.

2010-10-25 @ 07:49:23
URL: http://mitt-stora-koksaventyr.blogspot.com/
Postat av: Monika

Cappucinomuffins, det har jag aldrig testat och inte ens tänkt tanken att testa. Iofs.. kaffe är gott.. muffins är gott.

De ska jag testa imorgon tror jag, vända ner några chokladbitar månne..



Jag förstod vad du menade med spam när du menar reklam. Jag trodde du syftade på "åh vad gott" kommentarerna och såna korta. Håller med att det är tråkigt med de som bara vill göra reklam dock!



Kram Monika

2010-10-26 @ 22:05:22
URL: http://kakabaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0