Jello Fruktsallad

Jag tycker såna här är så fina så jag ville prova göra en. :) Ville ha den blå men den blev svart! xD Så blir det när man blandar röd saft med blå karamellfärg kanske..
Men Jello var verkligen inget för mig, jag tyckte inte om den. Min pojkvän glufsade dock glatt i sig så smaken är som baken, kanske finns någon mer som läser min blogg som skulle tycka om det. :)




Ingredienser:

Blandade frukter efter smak, jag köpte smoothiefruktpåsar på Willys!
4 dl  röd saft
4 st  gelatinblad
2 droppar karamellfärg

Blötlägg gelatinet i kallt vatten. Tina frukten om den är fryst.

Blanda till saften och krama ur det blötlagda gelatinet. Värm upp en deciliter av saften i en kastrull och tillsätt gelatinbladen. Låt bladen smälta och blanda ned gelatinet i resten av saften.

Fördela frukten i portionsformar. Häll på gelatin så att frukten täcks och låt stå i kylskåp ett par timmar för att stelna.

Vid servering sköljs formarna i varmt vatten så att gelatinet släpper i kanterna (var försiktig dock så att inte gelén smälter för mycket och rinner ut på tallriken). Stjälp upp på fat.



Kommentarer
Postat av: Erika - Bakglädje

Jag är osäker på om jag skulle gilla det. Får prova någon gång. :-)

2010-10-14 @ 11:26:46
URL: http://bakgladje.blogspot.com
Postat av: Filippa H.

Huh, färgen blev lite spännande ja :,) har aldrig testat att göra något geléigt, men tänkt göra det - knaske dags nu? jag har en kompis som älskar gelé, får väl dra ihop något till henne helt enkelt! :)



Apropå receptet du ville ha på chokladkakorna/bakelserna, jag måste tycärr säga att jag inte lyckats hitta det igen.... men jag har letat! och om jag skulle hitta det, då lovar jag att jag hör av mig :)



Ha det fint, Filippa H.

2010-10-14 @ 21:34:42
URL: http://mitt-stora-koksaventyr.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0