Dammsugare (utan arrack eller punsch)

Jag hade inte material hemma för att göra riktiga punschrullar, så jag tog vad jag hade hemma bara ^^



200 g grön och rosa marsipan
100 g blockchoklad

Fyllning:
50 g smör, rumstempererat
8-10 stycken digestivekex
3 msk strösocker
3 msk florsocker
1 tsk kakao
2 msk kaffe

Lägg smöret i en bunke. Rör tills det är smidigt. Häll i kaksmulor, sockersorter, kakao och kaffe.
Forma smeten till längder.
Kavla ut marsipanen till en rektangel cirka 3 millimeter tjock.
Skär ut bitar som täcker längderna med fyllning.
Rulla marsipanbitarna runt längderna. Fäst dem genom att trycka ihop ändarna.
Smält chokladen. Doppa båda ändarna av varje dammsugare i chokladen. Förvara i kylen.




Jag passar även på att stödja rosa bandet med detta inlägg! Rosa Bandet får 10 kr från försäkringsbolaget Chartis tack vare den här länken: Hejhoppilingonskogen




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0