Syltmuffins med vaniljfrosting

Personligen så har jag inte förstått tjusningen med cupcakes ännu. De är roliga att göra och extra fina med frostingen, men annars tycker jag att den förstör smaken av själva muffinset! Jag föredrar muffins utan kletet.

Men för några dagar sen hittade jag ett recept på vaniljfrosting hos Chokladsockerkaka som jag tyckte var värt att prova!



Frostingen har en skvätt blå karamellfärg och ett mycket gott violströssel från Dr.oetker :)

Muffinsrecept:

100 g smör
1,5 dl mjölk
2 ägg
1,5 dl socker
2 tsk vaniljsocker
4 dl vetemjöl
1,5 tsk bakpulver
½ krm salt
hallonsylt

Sätt ugnen på 225 grader. Smält smöret, blanda sen ner mjölken. Vispa ägg, socker och vaniljsocker pösigt. Rör ner smörmjölken. Blanda mjöl, bakpulver och salt och vänd ner det i smeten. Ställ muffinsformar i muffinsplåten. Fyll formarna med smet till 1/3. Lägg på 1-2 tsk sylt i varje form. Häll över lite mer smet i formarna. Grädda mitt i ugnen ca 12 min.

Kommentarer
Postat av: Diana

Jag gillar cupcakes men man måste göra dem små, annars kräks man ju efter halva. Haha.

2010-10-03 @ 10:14:20
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Erika - Bakglädje

Ser mumsigt ut.

2010-10-05 @ 22:17:03
URL: http://bakgladje.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0