Färs i pita med gurkyoghurt

Varje onsdag gör jag en veckomeny för en vecka framåt, och sedan handlar vi på torsdagar. På det viset behöver man aldrig fundera över vad man ska laga när man är trött och kommer hem om dagarna.

Denna vecka valde jag att testa en veckomeny som Ica har, de kalllar det för billiga veckan. Vi gillade den här måltiden så mycket så jag vill spara den på bloggen, det kommer förmodligen upp fler rätter i veckan här från den veckomenyn.





Receptet finns här och nedan:

Ingredienser

8 pitabröd
1 rödlök
1 gul paprika
500 g nötfärs
1 msk olja
1 tsk spiskummin
2 tsk sambal oelek
salt och peppar
1 romansallad
1 gurka
2 dl matyoghurt
1 vitlöksklyfta
salt och peppar

Gör så här

1. Grädda brödet enligt anvisningen på förpackningen.
2. Skala och skiva löken. Dela, kärna ur och strimla paprikan.
3. Stek färs, lök och paprika i oljan. Smksätt med spiskummin, sambal, salt och peppar.
4. Dela, kärna ur och skär gurkan i skivor. Blanda yoghurt med pressad vitlök och gurka. Smaksätt med salt och peppar.
5. Fyll pitabröden med sallad och färs, toppa med gurkyoghurten.

Kommentarer
Postat av: Gaymasen

Åh vad smart! Jag brukar fundera på att göra en veckomeny men orkar aldrig. Men när man väl inte orkar laga någon mat eller komma på något så vore det inte helt fel ^^

2011-08-10 @ 13:54:42
URL: http://gaymasen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0