Syltkakor

De här kakorna brukar jag mest göra för att jag älskar att äta degen, haha! Men det jag inte åt upp blev det faktiskt syltkakor utav. :D



Ingredienser:

3 dl vetemjöl
1 dl potatismjöl
1 dl florsocker
1 dl strösocker
150 gr smör
1 msk vatten

Blanda vetemjöl, potatismjöl,smör och socker i en bunke.(jag brukar vispa med elvisp i början..)
Häll i vattnet och arbeta ihop till en deg.

Låt degen vila i kylskåp minst i 1 timme.
Sätt ugnen på 175 grader.
Rulla degen till små bollar och platta till dom till små kakor på en plåt klädd med bakplåtspapper.
Tryck en liten grop i varje kaka med fingret och klicka i lite hallonsylt.
Grädda kakorna mitt i ugnen i ca 10 min tills de fått ljus färg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0