LCHF-dieten



Vår veckohandling såg lite annorlunda ut denna fredag. Vi ska nämligen börja med dieten LCHF från och med måndag. Min pojkvän har tyvärr hamnat tillbaka i den vikten som är hans big no no vikt och jag vill gärna hjälpa honom att gå ner. LCHF kan ni läsa om här ifall ni inte har koll.

Jag läste massor om den redan när jag fick magkatarr för 3 år sen och funderade på att testa eftersom den dieten verkar ha hjälpt många att bli bättre i magen. Så för min del handlar det inte om att gå ner i vikt utan bara att stötta Mattias och förhoppningsvis få bättre mage i samma veva. ^^  Jag tycker det här ska bli intressant och kul att testa recept som man aldrig provat förr så jag har skapat en egen kategori för detta här på bloggen :D Eftersom jag inte tål mjölk kommer jag inte kunna följa dieten fullt ut när det gäller grädde och sånt tyvärr, men jag är ju inte den enda mjölkproteinkänsliga här i världen så det går nog att komma runt med olika recept som finns över nätet.

Oroa er dock inte för att det inte kommer dyka upp några "vanliga" nom nom recept här längre, som sagt så kommer jag dels inte följa dieten fullt ut eftersom jag inte behöver gå ner i vikt och dels så tycker jag det är alldeles för kul att baka för att lägga ner det i flera veckor. :D Man kan ju alltid ge bort eller frysa in det man bakar. Ikväll ska jag laga en smörgåstårta som vi ska tjocka i oss i helgen innan bröd försvinner ur våra liv ett tag framöver. :P

Kommentarer
Postat av: Pia

Ifall du är intresserad av LCHF så kan ja rekomendera denna blogg: http://licka.peppar.fi/blog/

Hon har många recept och har skrivit mycket om lchf..



Lycka till :)

2011-01-14 @ 16:33:38
URL: http://piisu.blogg.se/
Postat av: Johanna

Du kan ju alltid skaffa en bak-vikarie XD hehe

Lycka till i alla fall! blev sugen på fetaost nu XD

2011-01-14 @ 18:34:21
URL: http://johannabergvall.blogg.se/
Postat av: Linn

Hey, jag ser att du köper laktosfria produkter å ska köra LCHF, någt som jag föröskt men tyckt varit svårt! Ska bli intressant att följa dieten i din blogg, då kanske en annan får mer tips så man kan köra igång med lchf igen!



2011-01-14 @ 19:17:29
URL: http://pearldrop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0