Små rosa bakelser

Mitt bidrag till Månadens sötsak. :D
Jag gjorde dessa minibakelser förra helgen, fyllda med chokladgrädde nom nom!
Jag passade på att använda mina hjärtformade silikonformar som jag fick i julklapp, de var jättebra, kakorna lossnade hur bra som helst!



Jag brukar använda majsmjöl för att kavla ut marsipanen och tyvärr har inte den sugits in marsipanen ännu när jag tog bilden.

Ingredienser 6 stycken små bakelser:

3 ägg
2 dl socker
2dl mjölk
1 msk vaniljsocker
1 msk citronsaft
50 g mjukt smör
1 tsk bakpulver
2 dl mjölk eller vatten
2,5 dl mjöl

Vispa alla ingredienser och fyll små formar.
Grädda i 15-20 minuter på 200 grader.

Chokladgrädde:
1 dl vispad grädde
100 gr smält blockchoklad.

Vispa ihop och ställ i kylskåp ett tag.

Vänta tills kakorna svalnat och, skär dem i två bitar och fyll med chokladgrädde.
Bre marsipantäcke över. :)


Temat är rosa denna månaden på Månadens sötsak.



Kommentarer
Postat av: Erika - Bakglädje

Mumsigt! Vad gulligt med hjärtbakelser.

2011-07-24 @ 10:50:29
URL: http://bakgladje.blogspot.com
Postat av: Michael

Så många läckerheter! De söta små rosa bakelserna blir det första jag ta mig an från din trevliga blogg.

2011-07-30 @ 14:46:12
Postat av: Sabina

Tack Michael vad roligt att du gillar min blogg :)

2011-08-01 @ 10:21:34
Postat av: Linnea

Hej!

Tack för kommentaren på min blogg. Hallonen är färska, det är bland de godaste jag vet :)

Den här bakelsen tyckte jag var väldigt söt, ska nog baka den till min pojkvän vid något bra tillfälle. Jag länkar till din blogg sedan vart man kan hitta receptet. HÄr det ok?

2011-08-13 @ 18:22:36
URL: http://lovelylinnea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0