En skoluppdatering!

Tänkte uppdatera lite om vad jag har pysslat med på konditorutbildningen de senaste veckorna. ^^





Bananbakelser har tillverkats :)



Vi fick lära oss hur man göra budapestrullar.



Ni kan säkert gissa vad vi gjorde på kanelbullens dag... :P



Jag fick spritsa bullar och wienerbröd. Jag tycker bullar med glasyr ska se ut så! men min lärare tycker att det ska se ut såhär:



Vet inte vad han har för fel ;) Knäppt ju.



En malltårta (frigolit inuti) för att visa att vi kan göra tårtor med valfri bild på beställning. :)



Marängtillverkning!



Och till sist, en banantårta jag gjorde i fredags, det var väldigt kul. Jag hade ingen aning om att de inte innehåller grädde!





Kommentarer
Postat av: Marias cupcakes

Hej!

Kul att se lite bilder, har haft lite "önskefunderingar" om den utbildningen (bor nämligen i närheten :) )

2011-10-09 @ 22:09:50
URL: http://mariascupcakes.blogg.se/
Postat av: AnnaSolros

Du får jätte gärna ge mig lite tips på budapestrullarna. Jag har gjort jätte många, och ingen blir fin, och alla blir olika konsistens och när jag rullar dom spricker dom!

2011-10-21 @ 19:28:20
Postat av: Sabina

Vi har tyvärr inte fått göra själva smeten ännu, vi har bara fått göra själv konditor med fyllning och dekoration, jag återkommer när jag vet mer om själva bottnarna ^^ det jobbiga är ju att allt är så annorlunda när man gör det hemma, inte samma typ av ugn och sådär så det är ganska svårt att anamma det man lär sig därborta hemma :'D

2011-10-23 @ 13:07:39
URL: http://sabinabakar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0