Hur man gör en fuskbakelse och så vidare..

En skoluppdatering igen :)



Några fuskbakelser jag fick dekorera. Fuskbakelser eftersom de kommer färdiggjorda pch man pyntar dem bara. Vanligt förekommande fenomen på konditorier tydligen. :<





Karlsbaderbullar på gång!





De var galet goda! Ska testa baka dem hemma också.



Budapestrullar på gång, jag fick den stora äran att gegga runt i smeten, skoj ju! xD



Såhär gör man bottnarna till budapestrullarna. Fick en fråga tidigare om jag har några tips på hur man får till en bra botten och då svarade jag att det är svårt att säga för att det är så annorlunda att göra hemma! Massproduktion är mycket lättare faktiskt, på det här viset blir ju alla bottnar exakt likadana.



Har fått göra massa franska maränger denna vecka :D Nom nom!



Min fina lilla operatårta.



Också några prinsessbakelser blev det denna vecka också.

Kommentarer
Postat av: Wesslantjej

Åa, vad roliga och fina bakelser ni får göra! Jag själv går också bageri- & konditorilinjen, men i Sundbyberg. Dock får vi knappt baka, vi väljer inriktning i 2, ock så kommer vi både att laga mat och baka (suck, vill bara baka ju!!), vi är också bara i köket en gång i veckan...



Skulle sökt till din skola... Var ju där och kollade på den...



Kramar

2011-10-28 @ 22:23:47
URL: http://tjejenochlivet.blogg.se/
Postat av: Wesslantjej

Svar: Jaha, jag visste inte att de höll på och ändra om..! Vad irriterande, har man sökt bageri-&konditori utbildning så ska det BARA vara det! Ser fram emot dina skoluppdatreingar extra mycket! Men även alla andra smaskigheter utanför skolan..!:D



Kramar

2011-10-29 @ 17:17:42
URL: http://tjejenochlivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0