Misslyckade Whoopie Pies

Tänkte först vara en fegis och inte ladda upp detta, men de smakade ju trots allt underbart så trots deras platthet får de vara här, alla misslyckas ju faktiskt nångång även fast man inte skulle kunna tro det när man tittar på bakbloggar ;)



Vet faktiskt inte vad som gick fel förutom att jag klickade för stort på plåten så de flöt ut. De kanske måste vara små för att få höjd också?

Detta är receptet jag använde:

100 g smör, rumsvarmt
1,5 dl socker
1 ägg
3 dl mjöl
2 tsk bakpulver
0,5 dl kakao
1/2 tsk vaniljpulver
1 tsk salt
1,5 dl mjölk

Vispa smör och socker till en fluffig kräm. Tillsätt ägget och rör om till det är väl blandat. Rör ner alla torrvaror och rör om. Avsluta med att hälla i mjölken och rör om försiktigt tills allt är blandat.
Spritsa eller klicka ut på en bakpapperklädd plåt.
Grädda kakorna på 175 grader i nedre delen av ugnen i 8-10 min.

Jag fyllde dem med smörkräm som jag smaksatt med kaffe.

Ska prova igen nångång fast göra dem mindre och fylla dem med grädde :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0