Mjukostsoppa

Nu ska jag dela med mig av mitt ultimata sopp-recept! Det går fort att göra och går att variera i alla mjukost smaker som finns :D



4 portioner

2 morötter
2 msk smör
2 msk vetemjöl
8 dl vatten
2 fiskbuljongtärningar
400 g kavli mjukost i valfri smak (jag använde denna gång räksmak)
dill
persilja
salt

Smält smöret i en kastrull. Vispa i buljongtärningen och mjölet tills det tjocknar. Häll i vattnet, vispa och vänta till det kokar innan du häller i rivna morötter. Tillsätt mjukosten och koka i några minuter. Krydda med dill och lite salt.

Häll upp i soppskålar och strö lite persilja över. Servera med till exempel vitlöksbröd. :D

Voilá!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0