Moccabakelser

Om några veckor har jag en beställning från min mor, där jag ska göra 25 bakelser till hennes jobb. De får dock inte innehålla några nötter och måste stå sig från lördag till måndag eftersom det är då hon hämtar upp dem. Därför tänkte jag göra moccabakelser! Smörkräm blir ju inte dåligt på många många dagar och det är väldigt lätt att göra dem nötfria.

Så jag gjorde en test i helgen så jag vet att det blir bra. Såhär blev resultatet:





Bakelserna består av två små marängbottnar (första gången jag lyckades med maräng hemma, YEAH!) och en chokladsockerkaksbotten. Mellan varje botten är smörkräm smaksatt med starkt kaffe. När jag ska göra bakelser till min mammas jobb kommer jag byta ut allt chokladpynt och chokladbottnen mot andra saker så jag är säker på att det inte är några nötter med. ^__^

Kommentarer
Postat av: Orichime

Och eftersom du älskar din syster innerligt och unnar henne lite extra hull på kroppen så gör du en extra åt henne. Självklart gör du det. Gud vad snäll du är.



:-----D

2012-01-30 @ 20:04:49
URL: http://Orichime.blogspot.com
Postat av: zuzaa

Var hittar jag receptet?! ;D

2012-02-04 @ 11:37:40
Postat av: Sabina

Zuzaa: det står under den nedersta bilden hur jag har gjort ^^

2012-02-04 @ 15:22:50
URL: http://sabinabakar.blogg.se/
Postat av: zuzaa

Har du recept på smörkräm någonannanstans i bloggen? ^^

2012-02-04 @ 20:11:51
Postat av: Sabina

ja lite här och var men kolla i den här kategorin på biskvier ^^



http://sabinabakar.blogg.se/category/godbitar.html

2012-02-04 @ 21:49:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0