Vaniljpannacotta

Helgens pannacotta blir mitt bidrag till månadens sötsak med temat personligt, eftersom jag är totalförälskad i pannacotta! Konsistensen är den bästa som finns i nom nom väg och det finns ju så många olika smaker :D Dessutom är vanilj en svaghet jag har, så det passar ju ännu bättre att ha en vaniljpannacotta som bidrag!




I detta recept provade jag att använda mig av denna:



för att få vaniljsmaken, och det var inte dåligt kan jag säga, perfekt vaniljsmak! Det fungerar säkert lika bra med smält vitchoklad.

Ingredienser för 2 portioner:

1 och ett halvt gelatinblad
2,5 dl vispgrädde
3 msk strösocker
1 tsk vaniljpulver
5 msk vitchokladsås

Blötlägg gelatinbladen i kallt vatten i en skål i 5 minuter.

Koka under tiden upp grädde med socker och vaniljsocker under omrörning i en stor kastrull , akta så det inte kokar över eller bränns. Ta av från värmen. Blanda i vitchokladsåsen

Tag upp gelatinbladen från vattnet och vispa i dem i gräddblandningen tills de löst sig.

Fördela pannacotta-blandningen i formar.

Ställ att svalna i rumstemperatur och sedan i kylen minst 2 timmar så att de stelnar.



Kommentarer
Postat av: Sabina

Jg har aldrig gjort pannacotta. Hur smakar det?

2012-03-06 @ 19:51:53
URL: http://mammastartor.blogg.se/
Postat av: Sassäh

Hallojs. Hoppas att du har en underbar lördag! ;) Lust att göra ett bloglovinbyte? :):) KRAM.

http://nojjz.blogg.se

2012-03-10 @ 10:25:05
URL: http://nojjz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0