Korv med tomat och svamp

Den här rätten ser inte mycket ut för världen men den är så sjukt god och snabblagad! Personligen har jag inte hittat någon korv här i Sverige som jag gillar så jag köper finsk Atria korv på Willys. ^^



Nom nom nom!



Ingredienser:

500 gram korv
1 förpackning (500 g) krossade tomater
200 g champinjoner
2 dl riven ost
2 krm salt
1 krm peppar

Skär korven i ca 3 cm breda bitar.Ställ bitarna i en ugnssäker form.
Häll tomatkrosset runt korven.
Finhacka champinjonerna. Blanda champinjonerna med ost, salt och peppar. Fördela hacket på korvstubbarna.
Tillaga mitt i ugnen i 225°C, ca 15 minuter.

Kommentarer
Postat av: Rosie

Bryggarkorv är en korv jag lätt rekommenderar! :D



Kan inte du göra fler maträtter med pasta? Jag har aldrig fantasi nog när jag ska laga något, och allt för ofta blir det alltid pasta. ;)

2011-09-06 @ 17:30:45
URL: http://roosiee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0