Glaserad karré med kål- och sesamsallad

Ett annat recept från Billiga veckan på Ica.se :)




Ingredienser


4 portioner ris
600 g fläskkarré i skivor, benfri
1 msk olja
1 dl hoisinsås
2 morötter
200 g vitkål
2 tsk olivolja
1 msk sesamfrö
2 tsk vitvinsvinäger
1/2 tsk strösocker
salt och peppar

Gör så här

1. Sätt ugnen på 175˚C.
2. Koka riset enligt anvisningen på förpackningen.
3. Bryn karrén i oljan i en stekpanna. Lägg den i en ugnssäker form och bred på hoisinsåsen. Sätt in formen mitt i ugnen 6-8 minuter.
4. Skala och riv morötterna grovt, ansa och strimla kålen tunt. Fräs kålen i oljan ca 5 minuter. Låt sesamfröna fräsa med sista minuterna. Blanda ner morötterna. Smaksätt med vinäger, socker, salt och peppar.
5. Servera karrén med ris och sesamsallad.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Ja, knepigt värre är det! Alltså, jag kan ju pendla, så det kunde ju ha varit värre men planen är ju att så fort som möjligt få ett rum/lägenhet i stan så man slipper det. Har pendlat i hela mitt liv. Det suger. Haha. Ja, jag mailar runt på blocket, men jag tror att det är större chans att få något om några månader, till våren typ, när den här studenthetsen har lagt sig... Borde ju varit ute i bättre tid kan jag tänka nu, haha. Men men.

2011-08-16 @ 09:37:25
URL: http://matomspunnet.blogg.se/
Postat av: Helena

brukar läsa din blogg men är dålig på att kommentera så ville bara säga Hej

2011-08-18 @ 10:25:19
URL: http://helenaskvarter.blogg.se/
Postat av: chanette

jag kommer forsätta på min andra blogg som den gubb fan inte vet om.. hoppas du hänger med där

2011-09-10 @ 22:39:53
URL: http://ikoketmedchanette.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0