Skolans julbak

Jag tänkte göra ett sammanfattande inlägg om julbaket i skolan :) För det första var det väldigt annorlunda mot vad man trodde det skulle vara. När man tänker december, lussekatter och pepparkakor så förväntar man sig att det ska vara ganska mysigt eller hur? Det var det inte xD det var väldigt STRESSIGT att langa fram 300 lussebullar på helst mindre än en timme, SVÅRT att kavla ut en cp-stor pepparkaksdeg på kavlingsmaskinen för att kunna få fram så många plåtar som möjligt ur samma degklutt. och man blir väldigt trött i huvudet av att stå i flera timmar och göra marsipanfigurer. Så mysigt var det väl kanske inte, desto mer lärorikt och jag tycker december flöt på riktigt bra.

















God jul på er :)
Efter jullovet ska jag nästan på en gång ut på praktik, jag valde att inrikta mig helt på konditoridelen och fick därför en plats där jag kommer få göra massa tårtor. :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0