Daimcheesecake

I löööve frusen cheesecake. Så jag kunde inte motstå att prova den här varianten!



Recept:

10 digestivekex
2,5 dl vispgrädde
1 tsk vaniljsocker
3 äggulor
2 dl strösocker
80 gram marabouchoklad
125 g Philadelphiaost
3 äggvitor
2 pkt dubbeldaim

Krossa digestivekexen.
Strö ut i muffinsformar..
Vispa grädden med vaniljsocker i en skål.
Vispa äggvitor till hårt skum i en annan skål.
Vispa äggulor med socker i en stor skål och tillsätt Philadelphiaost.
Smält marabouchokladen.
Blanda alla ingredienser med varandra.
Krossa eller skär två av daimpaketen i småbitar och rör i smeten.
Häll i smeten över digestivesmulorna.
Ställ dem i frysen minst 5 timmar. :)

Kommentarer
Postat av: Wesslantjej

Daim som ä sååååå gott! Vad gulligt att göra dem i muffinsformar!:D Gjorde nyligen en Polkagris cheesecake from heaven!! Gillar du polka så borde du testa den..! Kramar

2011-11-03 @ 19:32:47
URL: http://tjejenochlivet.blogg.se/
Postat av: Alexandra - kärlek på tallrik

Jag gillar också frusen cheesecake, men brukar ha problemet att en stor form inte får plats i min lilla frys. Nu har du löst det åt mig ;) De låter toppengoda, verkligen <3

2011-11-05 @ 00:29:51
URL: http://karlekpatallrik.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0