Minestronesoppa

Ååå jag är så lat så lat på att ladda upp mina recept här nu känner jag :) jag har försökt ta det lite lugnt i veckan och inte hålla på i köket hemma så myclet för jag blir så trött av att både flänga runt i skolan och baka och sen fortsätta hemma.
Har i alla fall lite soppmani för tillfället så här kommer receptet jag brukar använda till minestronesoppa.



1 l vatten
olivolja
1 st grönsaksbuljong
salt och peppar
4 msk tomatpuré
200 gram pasta
1 halv burk  tomatsås
2 vitlöksklyftor
1 palsternacka
1 halv gul lök
2 st morötter
1 halv purjolök

1. Skölj, skala och finhacka grönsakerna och fräs i olivolja i en kastrull.

2. Häll över en burk färdig tomatsås, buljongtärningen och häll på vatten. Rör om och låt puttra i ca 10 minuter.

3. Koka pastan enligt anvisningen på förpackningen och blanda ner i soppan. Smaka av med salt och peppar.

4. Strö över hackad persilja och servera gärna med nybakt bröd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0