Världens godaste nudelsoppa

Jag hittade ett jättebra recept på nudelsoppa hos matklubben. Jag följde dock inte receptet till punkt och pricka med ingredienserna utan såhär gjorde jag:

300 g färs
1 tsk salt
2 tsk röd currypasta
2 morötter , i tunna stavar
100 g färska champinjoner , skivade
1 l köttbuljong
3 msk japansk soja
1 tsk sambal oelek
1 msk brun farin
1 purjolök , strimlad
125 g nudlar

Koka upp buljong.
Tillsätt morötter och champinjoner och koka ca 2 min.
Blanda färsen med salt och currypasta.
Rulla till små köttbullar.
Lägg dem i buljongen och sjud 3 min.
Tillsätt soja, sambal oelek, farin, purjolök..
Sjud någon min.
Lägg ner nudlarna, ta kastrullen från värmen.
Låt stå ca 5 min med lock.
Severa med gott bröd. ^^



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0