Nougatpinnar

Jag hade en klump nougat som behövde användas så jag letade upp ett recept. Hittade detta på matklubben fast använde marabouchoklad istället. (allt blir så mycket bättre då!)



200 g marabouchoklad
50 g mörk choklad
100 g mandelmassa
50 g nougat

Kavla ut rumsvarm mandelmassa.
Skär nougaten i stavar, cirka en centimeter breda.
Jämna till kanterna på mandelmassan och lägg nougatkorven i ena kanten.
Rulla in nougaten i ett lager av mandelmassan.
Dela i 2 centimeter stora bitar på längden.
Smält marabouchoklad i vattenbad. Doppa bitarna i choklad och låt dem svalna på bakplåtspapper.

Smält mörk choklad och ringla över konfekten.

(hade hellre ringlat över vit choklad men jag har aldrig sån hemma för jag äter alltid upp den. D:)

Kommentarer
Postat av: Gaymasen

Åhhh vad gott!



Och awesomeness som faaan, haha. Jag som aldrig hade ätit cupcakes tidigare heller såg min möjlighet.. ;-)

2011-09-07 @ 21:59:47
URL: http://gaymasen.se
Postat av: Carola L

Såg jättegoda ut! Har du dragit vinnare i tävlingen än?

2011-09-08 @ 09:06:07
URL: http://mammamuh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0