Hej då på ett tag

Jag har tänkt på detta ett par veckor nu och till slut har jag bestämt mig.
Jag tänker för ett tag framöver sluta bak och matblogga. Sen jag slutade min bagar och konditorutbildning har bakbloggandet till största del gett mig ångest. Jag känner en press över att allt måste se snyggt och perfekt ut eftersom jag är utbildad, jag jämför mig med andra bakbloggare och vill inte ens fota det jag bakar längre.
 
Jag vill inte att glädjen med att baka ska försvinna på grund av det här, så jag tror det här är det bästa att göra. Jag tror de flesta bloggare nångång kommer till en punkt när de undrar; gör jag det här för min egen skull, eller för andras?
 
Min bakblogg startade som en sida för mig själv där jag skulle spara mina favoritrecept, men jag har dragit i från det nu och känner alltför mycket att jag MÅSTE åstadkomma något för att inte tappa följare.
Det är inte det sättet jag nånsin har velat blogga på så jag säger hej då på ett tag helt enkelt. :)
 
Vill ni följa mig på andra ställen är min andra blogg här och min bilddagbok här.
 
Kanske kommer jag tillbaka nångång, kanske inte :)
Nu ska jag bara fokusera på det roliga med bakning, utan att BEHÖVA fota eller göra en perfekt spritsad cupcake.
 

Kommentarer
Postat av: vstef

tack för ditt engagemang! Din blogg har varit till stor hjälp många gånger! :-)

Svar: Tack så mycket :) kul att höra!
Sabina

2012-10-10 @ 17:30:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0