Dammsugare

En sak som jag har tjatat och tjatat om att vi ska göra i skolan är dammsugare :D Vi har inte fått göra det än så jag tog saken i egna händer och testade göra hemma igår.





Jag blev jättenöjd :D men ovärd grej att göra hemma ju om man inte råkar ha några gamla kakor liggandes.

Ingredienser:
100 gr smör
4 dl kaksmulor
1 dl florsocker
2 tsk vaniljsocker
3 msk kakao
1 tsk arraksessens

Mixa alla ingredienser och blanda till en smidig deg. Kavla ut den till en lång korv och ställ i frysen i nån timme.
Kavla ut marsipan och rulla runt korven. Skär i lika stora bitar (min blev bara 8 stycken för jag gillar när de är större) och doppa ändarna i smält choklad.


Kommentarer
Postat av: AnnaSolros

Guuud vad gott!! Jag har sett ett annat dammsugare recept men där har man fluff i dem!

2012-01-02 @ 19:10:11
Postat av: Sabina

Anna: ÅÅåå det receptet skulle jag gärna vilja prova :D

2012-01-03 @ 12:27:47
URL: http://sabinabakar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0