Studenttårta

Usch vad lat jag är att uppdatera här! Jag har ju bakat grejer!

Här kommer i alla fall min systers studenttårta :D





Tårtan är en vanlig sockerkaka något mindre sats eftersom jag ville ha mittersta botten som kladdkaka :)

Tårtan är fylld med daimganache och mosade jordgubbar.

Daimganache:

3 dl vispgrädde
150 daimchoklad
50 gram ljus blockchoklad

Man kokar upp grädden, har i hackad choklad och rör runt tills den smälter, och låt glasyren stelnai kylskåp några timmar tills den är sval, sen kan man vispa den fluffig med elvisp. :D

Dekorerad med marsipan!

Kommentarer
Postat av: Hanna-chan

Hur gjorde du blommorna? Hur fina som helst ju! OwO

2012-06-12 @ 10:46:58
URL: http://klockanhalvtre.blogg.se/
Postat av: Gaymasen

Men vilken tjusig en! :D



Och ja usch klippet gör att man får ont i magen hemska "mamma"..

2012-06-25 @ 15:52:01
URL: http://gaymasen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0