Tacogratäng

Igår blev det en god tacogratäng till middag. :) Receptet hittade jag på tasteline. Mycket bra alternativ som snabblagad mat till stressiga föräldrar.




Ingredienser:

500 gram köttfärs
1 påse Tacokrydda
1 dl vatten
1 burk tacosås
1 burk cheddarostdip
1 paket tortilla bröd
Nachochips
Riven ost

Bryn köttfärsen tills att den får färg. Tillsätt taco kryddan och vattnet, låt stå och puttra.

Lägg ett av bröden i botten på en ugnssäker form. Bred på cheddarostdip och taco sås, lägg över lagom mängd köttfärs. Fortsätt att varva så tills att köttfärsen är slut, brukar bli två bröd över. När sista köttfärsen är lagd krossar du ca två nävar ostchips. Strö över chipsen och osten, ställ in i ugnen på 225 grader och gratinera tills osten är smält.



Kommentarer
Postat av: Johanna

Fan vad gott!! min mage låter .___. hungrig

2010-11-16 @ 18:29:55
URL: http://johannabergvall.blogg.se/
Postat av: - Alexandra!

sv: Kul att du delade med dig! :D Bubbelchoklad var verkligen länge sen jag åt, måste nästan köpa den till helgen tror jag.

2010-11-17 @ 12:00:34
URL: http://ninjafruit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0