Västerbottenspaj

Jag provade att göra en västerbottenspaj häromkvällen. Det föll varken mig eller min pojkvän i smaken, alldeles för ostigt och vi kunde inte syftet med en paj som bara bestod av botten och ost. :'D



Men jag vet att många gillar denna paj så här kommer receptet.

Botten:
100 g smör
1 kryddmått salt
3 dl vetemjöl
1 dl grahamsmjöl
1 ägg

Förgrädda botten i 10 minuter på 200 grader.

Fyllning:
3 dl riven västerbottensost
2,5 dl matgrädde
1 dl mjölk
5 ägg
1  pressad vitlöksklyfta
1 kryddmått salt
1 kryddmått svartpeppar

Blanda fyllningen och häll över pajen. Grädda i cirka 25 minuter.

Kommentarer
Postat av: Gaymasen

Åhhh! Jag som ska dra ner på sötsakerna from. idag blir ju toksugen nu. Haha. ;)

2010-11-08 @ 21:00:13
URL: http://gaymasen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0