Chokladbollar

Alltså.. jag brukar alltid kalla det här negerbollar, men vågar kanske inte ha det som rubrik?
Och jag kan inte fatta att jag har haft bloggen i 5 månader utan att ladda upp receptet.

 

Recept:

100 gr smör

3 dl havreflingor

1,5 dl socker

4 msk kaffe

4 msk kakao

1 tsk vaniljsocker

Gegga ihop och rulla bollar.

Rulla bollarna i kokos, strössel eller pärlsocker och ställ i frysen 2 timmar.

Här är dessutom ett bevis på att jag är inkompetent på att rulla lika stora bollar. Det börjar bra med en tjusig liten chokladboll men sen flippar jag ur. :'D


Kommentarer
Postat av: Diana

Helt rätt med pärlsocker! Vi har krig här hemma när vi ska göra dem och får göra två smetar. ;)

2010-09-25 @ 14:34:30
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hahahaha XD men vadå?! när jag bakar kokosbollar brukar jag käka några när jag väl gör dem ^^'' kan inte hålla mig borta! XD sen när dem är klara är jag inte sugen längre XD

2010-10-21 @ 00:10:59
URL: http://johannabergvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0