Chili cheese balls

Dessa små matbullar är läskigt goda, man kan nästan äta ihjäl sig. Jag har sett att de finns att köpa på MAX så jag ska nog prova det nångång.



De är helt ostkladdiga på insidan, mycket awesome.

Ingredienser:

50 gr smör
2 dl vatten
2 dl mjöl
3 ägg
1 msk jalapenos
3 dl riven ost
salt
paprikapulver

1. Smält 50 gram smör i en kastrull, slå på 2 dl kallt vatten och låt koka upp.
2. Ta bort från plattan och rör i 2 dl mjöl till en smidig deg med träslev.
3. Rör ner 3 ägg, ett i taget. Vispa till en smidig deg, jag fuskar och använder elvisp.
4. Ha i 1 msk hackad jalapenos och cirka 3 dl riven ost av valfri sort samt lite salt och paprikapulver.
5. Spritsa ut på en plåt.
6. Grädda i ugn på 200 grader ca 15 minuter.

OBS: öppna inte ugnsluckan under gräddningen för då blir de platta.


Receptet hittade jag i vintras hos kryddburken, det tackar vi för. ^^

Kommentarer
Postat av: Staffan

Awesome! Måste absolut testa det här, har försökt en gång men det blev inget bra för jag hade inget vettigt recept så det är tur du finns och tar reda på gottigheterna åt oss andra ambitionshandikappade stackare! :D

2011-04-03 @ 00:16:41
Postat av: millashälsoblogg

Vad kul med detta recept. Är de svåra att göra?

2011-04-03 @ 11:12:43
URL: http://millashalsoblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0