Fänkålsbräserad fläskfile

Denna veckan beställde vi hem Linas matkasse igen. :) Jag tänkte dela med mig av ett recept som fanns med på veckans meny. Lite modifikationer av mig, jag tyckte receptet verkade lite okryddat.



Ingredienser 4 portioner

1 fänkål
En halv purjolök
600 gram fläskfile
1 msk smör
salt och peppar och paprikapulver
5 dl vatten
1 msk vitvinsvinäger
1 tärning köttbuljong

Skär fänkålen i skivor. Strimla purjolöken.
Skär fläskfilen i tunna skivor, stek dem 2 minuter per sida. Tillsätt kryddorna.
Lyft upp köttet och låt vila på en tallrik. Stek fänkålen och purjolöken et par minuter, slå på vattnet och vinägern. Lägg i buljongen och låt koka upp. Lägg ner köttet och koka tills det är klart.

Tillbehör: Potatismos med smak av parmesan, tomater, krispsallad, gurka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0