Smördegspajer med köttfärs

Inför lajvet som vi åker på i morgon förberedde jag lite köttfärspajer gjorda på smördeg. :)
Jag tänkte även att detta kunde vara mitt bidrag till Månadens sötsak som har temat brunch denna månad.




Ingredienser 6 stycken:


12 stycken fyrkantiga smördegsplattor
500 gr köttfärs
salt
tacokrydda
paprikapulver
peppar
En burk krossade tomater

Stek köttfärsen, krydda efter smak och ha i de krossade tomaterna.
Fördela köttfärsen på 6 stycken plattor. ha på de andra plattorna över och tryck till kanterna.
Grädda i ugn på 200 grader i cirka 10 minuter.




Kommentarer
Postat av: Rosie

Som vanligt så blir jag ashungrig när jag går in på den här bloggen Sabina. :p



Det jag ville komma fram till är att jag har länkat båda dina bloggar på min nu. Har itne kunnat tidigare pga brist på dator..



Hoppas att allt är bra med dig och Mattias. :D

2011-04-27 @ 11:49:18
URL: http://roosiee.blogg.se/
Postat av: AnnaAwesome

Jag var tvungen att testa, så mina står i ugnen nu! :D Hoppas att mina blir lika fina!!

2011-04-27 @ 18:18:38
Postat av: Erika - Bakglädje

Det ser riktigt gott ut.

2011-04-29 @ 13:14:38
URL: http://bakgladje.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0