Kladdmuffins med jordgubbsglasyr

Idag bjöd jag på fika på jobbet. :D Vi har börjat ha fika-onsdagar och turas om att ta med, vilket jag tycker är väldigt skoj så jag får tillfälle att baka!

Så dessa hade jag med mig och jag fick jättemånga uppskattande kommentarer. ^^




Receptet blir 8 stycken stora muffins.

Ingredienser:

3 ägg
4 dl socker
2 tsk vaniljsocker
1 tsk salt
5 msk kakao
3 dl mjöl
2 dl smält smör

Jordgubbsglasyr:
8-10 stycken jordgubbar
5 msk kesella vanilj eller naturell

Först blandas ägg, socker och vaniljsocker. Ha i de andra ingredienserna och vispa.
Fördela smeten i 8 stora amerikanska muffinsformar.

Grädda i 200 grader i ca 10-20 min.

Jordgubbssmeten:

Mosa först jordgubbarna. Blanda ihop det med Kesella. Ställ i frysen en stund och glasera sedan så är det inte så rinnigt.
Dekorera med bär eller godis. :D

Kommentarer
Postat av: milla

Vilken bra ide med glasyren. Blir den lätta att lägga på? hur länge har du haft den i frysen?

Ha en bra dag

2011-07-16 @ 14:22:49
URL: http://millashalsoblogg.blogspot.com
Postat av: Anonym

Mumsigt! Kul med fika på jobbet, det är alltid kul att bjuda på fikabröd.

2011-07-23 @ 20:45:05
Postat av: Erika - Bakglädje

Oj, min kommentar blev ju konstig ovan. Den var från mig. :-)

2011-07-23 @ 20:45:49
URL: http://bakgladje.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0