Chocolate cake pops

Idag har jag försökt mig på godisfenomenet cake pops! Ett gegg av återanvända kakor och mjukost. :D
Jag hade dock inte speciellt många kaksorter hemma så jag gjorde en chokladkaka först att använda.

<----

Receptet på den är:

75 g smör
2 dl vetemjöl
1 dl kakao
1 tsk vaniljsocker
1 tsk bakpulver
2 ägg
1 dl strösocker
0,5 dl mjölk

Mixa ihop ingredienserna och grädda i 175 grader i ca 35 minuter.

När kakan är klar blandar smular man ner den i mixer så att det blir kaksmulor.

Men som sagt, har du kakor hemma går det lika bra att använda dem, t.ex oreos, ballerinakex etc..
Jag smulade i några digestivekex också!

Sen så blandar man smulor med något kladdigt! Jag använde några matskedar nutella och 50 gr philadelphiaost.
Rulla sedan bollar och trä på grillpinnar.

Smält choklad över vattenbad och rulla bollarna i den. Och det blir ju sötare med lite strössel också. :D



Happy nom nom day. :D



Det blev väldigt gott, alla blev inte så snygga för det var svårt att rulla dem. Nästa gång ska jag rulla dem i vit choklad istället för jag tycker så mycket om det. ^^


Kommentarer
Postat av: pelle

Så gick man upp tre kilo bara genom att titta på bilderna här inne. Illa ;)

2011-03-23 @ 14:22:34
URL: http://pellespersonliga.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0