Limefromage

Jag höll återigen på att glömam bort månadens sötsak denna månad! Men så hittade jag ett recept idag som jag gärna ville prova, som dessutom passar bra in till månadens tema som är Friskt :D
Receptet hittade jag hos Bara en kaka till. ^^
Limefromage, 2 stora portioner:
1,5 gelatinblad
2 äggulor
0,75 dl socker
1 lime, rivet skal och saft
1,5 dl vispgrädde
mandelbiskvier till servering
Lägg gelatinbladen i blöt i kallt vatten i minst 5 minuter. Vispa äggulor och strösocker fluffigt. Vispa upp grädden i en annan bunke. Pressa ur all saften ur limen och riv skalet. Häll över den lilla limevätskan du får i en liten kastrull, och hetta upp det. Det går fort, så passa noga! När det nästan kokar, ta det av värmen och rör ner gelatinbladen. Rör ner gelatinlimen i äggsmeten, och vänd sedan ner grädden och rör om. Häll upp fromagen i portionsformar och låt stå till sig i kylen.
Jag är även med och tävlar om en rabattkod hos Groupon.
Limefromage, 2 stora portioner:
1,5 gelatinblad
2 äggulor
0,75 dl socker
1 lime, rivet skal och saft
1,5 dl vispgrädde
mandelbiskvier till servering
Lägg gelatinbladen i blöt i kallt vatten i minst 5 minuter. Vispa äggulor och strösocker fluffigt. Vispa upp grädden i en annan bunke. Pressa ur all saften ur limen och riv skalet. Häll över den lilla limevätskan du får i en liten kastrull, och hetta upp det. Det går fort, så passa noga! När det nästan kokar, ta det av värmen och rör ner gelatinbladen. Rör ner gelatinlimen i äggsmeten, och vänd sedan ner grädden och rör om. Häll upp fromagen i portionsformar och låt stå till sig i kyle

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0