Cookiebrownie

För evigheter sen skrev jag ut detta recept och äntligen kom jag mig för att prova det förra veckan, tipsa mig gärna om ni känner igen det från någons blogg för jag vet att jag har snott det från någon i alla fall :'D




75 g smör
100 g mörk choklad
2 ägg
1 dl socker
1 dl mjöl
en nypa salt

Cookiesmet:
25 gr smör
1 ägg
1 dl farinsocker
1 dl havregryn
0,5 dl mjöl
0,5 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
en nypa salt
40 gr choklad, grovt hackad

1. Smörj en en kakform (ca 20 x 20 cm) och ströa. Sätt på ugnen på 200 grader.
2. Smält smöret till browniesmeten. Bryt chokladen i mindre bitar och smält den också. Blanda till en jämn smet och låt svalna lite.
3. Vispa upp äggen lätt tillsammans med sockret och rör ner chokladsmeten.
4. Blanda mjöl och salt och rör ner i smeten. Rör till en jämn smet.
5. Fortsätt med cookiesmeten. Smält smöret och rör ner sockret. Tillsätt resten av ingredienserna och rör ihop till en tjock smet.
6. Bred ut browniesmeten i formen och klicka ut cookiesmeten ganska tätt (och tryck ner den lite i smeten).
7. Grädda i nedre delen av ugnen i ca 18 minuter. (Min blev inte så kladdig så nästa gång tänker jag nog ha mindre tid i ugnen)
8. Låt kakan svalna helt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0