Kladdmuffins med vitchokladtäcke

Den senaste veckan har jag känt ett brutalt behov av choklad! Har dock inte kommit mig för att köpa någon så idag slängde jag ihop en sats muffins istället :D





Receptet blir 15 muffins:

2 ägg
2,5 dl socker
2 msk kakao
1 dl chokladsås (sådan som man har på glass ni vet)
2 tsk vaniljsocker
100 gr smält smör
1,5 dl mjöl
0,5 tsk salt

Smält smöret i en kastrull.
Vispa ägg och socker pösigt.
Häll i kakao, vaniljsocker och salt och rör om försiktigt.
När du blandat allt ha i mjölet och rör om igen, ha sist i det smälta smöret och chokladsåsen och rör om.
Häll sedan upp smeten i muffinsformar.
Grädda mitt i ugnen på 175 grader i 12 minuter.
Smält vit choklad och bre på varje muffins.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0