Chokladpudding

Jag tänker börja min nya blogg med mitt favoritrecept på chokladpudding. Jag älskar det här receptet eftersom jag tycker det smakar som chokladpuddingen man kan köpa på burk i affären och jag kan inte äta såna eftersom de innehåller mjölk. Detta är vad du behöver för 2 portioner (fast min pojkvän gillar inte pudding så jag brukar få äta upp allt själv :D) :

4 dl mjölk (jag använder solhavredryck)
3 msk maizena
3 msk socker
2 msk kakao
1 msk vaniljsocker

1.
Koka upp mjölken i kastrull medan du blandar i maizena, socker och kakao. Se till så att det inte blir klumpar för det är äckligt :S



2. Rör tills det tjocknar och blanda i kakaon.



3. Häll upp i skålar och vispa i vaniljsockret.



4. Strö över lite strösocker och låt kallna i kylskåp några timmar. (jag brukar bara orka vänta max 2!)

5. Enjoy!


Kommentarer
Postat av: Zzzz

Mumma OwO fast när jag gör pudding äter jag den varm :O

2010-04-25 @ 14:25:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0