Risnudelwok med kyckling

Jag älskar asiatisk mat! Men jag är för lat för att kolla upp riktiga recept och dessutom brukar det vara ganska dyra ingredienser så jag hittar på egna istället och provar mig fram.
Igår kväll ville jag göra något med kyckling och även prova mina nya sesam och sojasås :D

Du behöver för två portioner:

150 gram kycklingfileer
1 paket risnudlar
1 hönsbuljongtärning
300 gram wok (jag valde en med minimajs, morötter och broccoli)
En skvätt sojasås. (eller vad du nu vill använda för asiatisk sås)
1 kryddmått chili
1 kryddmått svartpeppar

1. Skär kycklingen i bitar och koka i vatten med hönsbuljong tills den inte är rå.

2. Woka grönsakerna och flytta över kycklingen till wokpannan.

3. Koka upp vatten och risnudlarna.

4. Krydda wokblandningen.

5. När nudlarna är mjuka häller du bort vattnet och blandar i även dom i wokblandningen.

6. Servera och ät :)




Kommentarer
Postat av: enfrisörsdagbok

hej följ med oss i en frisörs vardag, allt från tips till skvaller.

2010-04-26 @ 15:28:05
URL: http://enfrisorsdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0