Kladdig kladdkaka

Det är sällan jag lyckas få till en kladdig kladdkaka. Tror att det är nån fel på vår ugn ;P
Recepttips mottages gärna då jag aldrig blir riktigt nöjd med någon kladdkaka.

Här kommer i alla fall receptet på den jag gjorde idag.

2 ägg
2,5 dl socker
5 msk kakao
2 tsk vaniljsocker
100g smör
1 dl mjöl
1/2 tsk salt


1. Smält smöret i en kastrull

2. Vispa ägg och socker tills det blir poröst

3. Blanda samman med resten av ingredienserna.

4. Häll ner smeten i en smörad och bröad form.

5. Ät upp smeten som finns kvar.



6. Grädda i 15-20 minuter  i 175 grader.



Den blev nästan för kladdig, men god och fick klart godkänt av min fästman :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0