Teas chocolate chip cookies

Detta receptet hittade jag hos Söta saker. Det var de bästa chocolate chip cookies jag gjort hittills. :D




Ingredienser

3 dl vetemjöl
1 tsk salt
1 tsk bikarbonat
200 g smör
4 1/2 dl ljust muscovadosocker (jag använde farinsocker istället dock eftersom jag inte hade det andra hemma..)
3/4 dl socker
1 tsk vaniljsocker
2 ägg
6 1/2 dl havregryn
2 dl hackad choklad)

Så här gör man

1. Blanda smör, socker, muscovadosocker och vaniljsocker.
2. Vispa upp äggen lätt och blanda i.
3. Blanda mjöl, salt och bikarbonat för sig och rör i smeten.
4. Blanda i havregryn och sist chocolate chips.
5. Rulla smeten till rejäla bollar och platta ut på plåt med bakplåtspapper.
6. Grädda i 8-10 minuter i 220 grader.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0