Hallongrottor

Förra veckan gjorde jag lite hallongrottor :D

Mest för att jag ville ta reda på vad som blir snyggast, med eller utan formar. Jag tycker faktiskt utan!


Ingredienser cirka 15 stycken 

4 1/2 dl vetemjöl
1 dl socker
1 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
200 g smör 

Fyllning
1 dl fast hallonsylt (jag hade inte det hemma så jag tryckte i ett hallon i varje istället)

Starta ugnen på 200 grader.
Blanda samman mjöl, socker, bakpulver och vaniljsocker i en skål. Skär smöret i mindre bitar och tillsätt det. Arbeta snabbt samman till en deg.
Forma degen till bollar på plåtar. Gör en fördjupning i varje kaka och klicka i lite sylt.
Grädda mitt i ugnen i ca 10 minuter. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0