Chokladtryffeltårta

Helt fantastiskt god tårta med massa gott i fyllningen. :D Det finns hallon, grädde och tryffelkräm däri.
Jag gjorde den i en liten rund form (ca 20x20) så receptet är därefter.




Botten:

3 dl mjöl
1 dl kakao
2 tsk bikarbonat
200 g smör (ej smält)
1 dl farinsocker
2 dl socker
2 ägg
60 g mörk choklad, smält
1 tsk vaniljpulver
2 dl mjölk

Grädda på 180 grader 30-35 minuter

Dela upp botten i två delar.
Bred över tryffelkräm, ett tunt lager grädde och sist hallon.
Lägg på den andra kakdelen.
Bre tryffelkräm över hela kakan och sedan grädde.
Dekorera med smarties och pyntgele. :)

Tryffelkräm recept:
50 gr mörk choklad
1,5 dl grädde
75 gram smör

Koka upp och låt stelna i kylskåp.


Kommentarer
Postat av: AnnaSolros

Jag testade att göra tryffelkräm till min tårta igår och det blev jätte bra.. Tyvärr blev det lite lite så det blev mest ett tunt lager kräm och massa daim/choklad grädde och hallon på ^^ Jag hade nämligen 3 tårtlager ^^



Uppdaterar om smaken när jag har testat :D

2011-06-27 @ 09:21:45
Postat av: AnnaSolros

UPDATE!

Im sold! Jag kommer föralltid att göra den här tårtan... :D

2011-06-27 @ 11:12:20
Postat av: Sabina

Wohoo, vad bra att du gillade den :D

man får kanske ta och göra dubbla satsen tryffelkräm om man gör en större tårta då. ^^

2011-06-27 @ 17:25:10
URL: http://sabinabakar.blogg.se/
Postat av: Erika - Bakglädje

Låters om en väldigt god tårta!

2011-07-04 @ 17:01:19
URL: http://bakgladje.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0